Andorra and the EU

EEAS RSS Feeds

Displaying 1 - 10 of 33

The candidacy of Ms Catherine Geslain-Lanéelle for the post of Director General of the Food and Agriculture Organisation, was submitted in Rome on Monday 17 December 2018. The next Director General will be elected by the 194 Member States of the Organisation during its 41st Conference in June 2019. Ms Geslain-Lanéelle from France was identified as the EU candidate by the Council of the European Union on 15 October 2018.

In questo giorno, 70 anni fa, gli Stati membri delle Nazioni Unite si riunirono per adottare la Dichiarazione universale dei diritti dell'uomo, un passo che ha riconciliato il mondo dopo la più grande tragedia della storia umana. Da allora abbiamo fatto molta strada.

In occasione della Giornata della giustizia penale internazionale l’UE ribadisce il suo impegno a favore della lotta contro l’impunità per i crimini più gravi e per le violazioni del diritto internazionale umanitario.

In 2017 every 2 seconds one person was forced to flee their home due to war, persecution or violence. With millions of people in need on a record high the European Union continues its work with partners around the world to address the humanitarian challenges and to provide long-term support. Last year, €2 billion of the EU's humanitarian budget was allocated to help displaced people and host communities in 49 countries. And EU Member States have granted protection to more than 538 000 people.

L'alto rappresentante Federica Mogherini propone oggi, con il sostegno della Commissione, uno strumento europeo per la pace. Lo strumento europeo per la pace è un fondo fuori bilancio che copre il periodo del prossimo quadro finanziario pluriennale ed è destinato a prevenire i conflitti, preservare la pace e rafforzare la sicurezza internazionale nel mondo, a beneficio dei nostri cittadini e dei nostri partner.

In un contesto globale più difficile, l’Unione europea deve intensificare le azioni volte a potenziare la sua capacità di prevenire i conflitti, costruire la pace e rafforzare la sicurezza internazionale. La proposta di un nuovo strumento europeo per la pace (EPF) rappresenta un ulteriore passo dell’Unione europea per consolidare il proprio ruolo di attore globale.

Pages